diumenge, de febrer 11, 2007

Segueix la ratxa: Hat trick


Bona copa (de bàsket) i bona setmana a tothom. Tercera ronda del Per Equips i tercera victòria, en aquest cas contra el Martorell (8,5-1,5). Podeu trobar la crònica del matx al bonic bloc del company Rafel Marco, que tot just s'estrena en això i a qui desitjo que s'animi a publicar-hi els seus pensaments, perquè té moltes coses interessants a dir.

En el meu cas... també victòria i ves per on, en porto tres de tres. Bé, però cal posar-ho al seu lloc, no més enllà. La partida no va ser fàcil ni bona, tècnicament; tot i que amb negres ben aviat vaig guanyar un peó, el meu oponent, en Jaume Espasa, un altre històric del nostre esport, se les va arreglar per tancar el centre i muntar un atac amb tot contra el meu rei. Vinga a clavar-se, a consumir temps. Vinga a donar voltes a la pilota (mental): si després de guanyar peó en l'apertura (i sense compensació, verdaderament) li surt l'atac de mat l'ajudo a fer una immortal. Vinga a treballar els nervis. A falta de vint-i-pocs minuts en el meu temps (i més del doble en el del meu oponent) les jugades, pot ser les úniques, em van anar sortint una rera l'altra, gairebé inconnectes. Buscava la reacció central per anul.lar el seu atac de flanc i al final... va sortir el conillet!: e5 salvadora. A partir d'aquí col.lapse de les línies blanques i mort en una dàrrera càrrega sense sentit.

Bé està el que bé acaba, però li he de posar a l'amic de silici la partida per veure com havia d'haver evitat de principi el tancament del centre i posterior atac de flanc. S'ha de treballar molt més i especialment de cara al proper diumenge, en què pugem a Igualada, el nostre particular Anfield d'enguany i on ens jugarem mitja lliga. Força i coratge.


(Fotografia: Carrer del Comte de Santa Clara a la Barceloneta, Barcelona. Propietat de vitelone)

Etiquetes de comentaris: ,

5 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Hola Carles!

Vais pisando fuerte, con Hattrick incluido! Espero que consigais el premio "El Retorno a segunda división". Por parte personal ya son también 3 de 3, no veas! Yo llevo 2 de 3 y esta vez saqué tablas de milagro. A ver si me saco la espina cosechando un sin fin de victorias... voy a sentir que no hago nada para el equipo a este paso!

Suerte en el derbi contra Igualada, duelo entre ex-clubs de Segunda División!


De paso, comentarte mi traslado de blog a un nuevo enlace web:

http://molaneitor64.blogspot.com

También haré un post en el actual acerca del mismo.

Sin más, suerte para este domingo!
Disculpa las molestias!

Salut i Coratge!

2:08 p. m.  
Blogger Alejandro Darias Mateos ha dit...

Jaume Espasa...yo me enfrenté a él en el pasado Open Activo de Sant Adrià en Septiembre. Vaya atraco que me pegó el tío...

Felicidades por la victoria y ya he vinculado el blog de Rafel Marco Molina, con el que ya coincidí hace dos años en el Torneo de Martorell. Cuando nuestro Elo daba para jugar el grupo C sólo, él quedó tercero y yo segundo del grupo, pero no llegamos a enfrentarnos. Sí lo haríamos al año siguiente en el Rubiralta de Rápidas.

Gran noticia que se haya puesto a bloggear.

Un saludo, y a seguir ganando.

11:41 p. m.  
Blogger Carles ha dit...

A Ismael,

Veo que tú y tu equipo también lleváis una buena marcha y espero que así siga. Muchos ánimos, ya falta menos.

Me pongo a actualizar el enlace a tu renovado blog, que por cierto, veo que añade el estimulante cóctel música-ajedrez. Está muy bien.

De molestias nada, un placer.

A Alex,

Te agradezco tus apuntes sobre jugadores: enriquecen el bloc. Espasa es una demostración de cariño por el juego, sin límite de edad. Me merece por todo ello mucho respeto. A menudo este mundillo nuestro peca de adular una cosa: el elo. Así se fomenta un culto a las personas que me parece a menudo vacío e injusto. Hay muchos jugadores que nos resultan anónimos por su bajo elo o por sus resultados nada excepcionales. Pero detrás de esta "normalidad" hay una estima por el juego que merece todo el reconocimiento. (Qué rollo te he soltado, lo siento).

Mucha suerte en la liga, también para el equipo. Esperaba que al jugar en el Comtal y mencionarlo en tu crónica, nos pudiéses deleitar con una melodía del noi del Poble Sec... Otra vez será.

Rafel estará contento por tu comentario. Gracias.

5:14 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola Carles
Un saludo desde Italia!!!!
Tiengo un poquito de dificulta a legir el tu blog...porque con el
catalan tiengo dificultad...pero espero de mejorar...in catala y en espanol....

Saludos a Neus tambien da mi hija Giulia...

Maurizio

8:46 p. m.  
Blogger Carles ha dit...

Maurizio,

Bienvenido al bloc. Espero que te guste. estoy buscando también algun link con blogs italianos de ajedrez.

Gracias por entrar y un besito para Giulia, también de parte de Neus y nuestra.

9:44 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici